• Home
  • Over CQB
    • Werkgebieden
    • Medewerkers
    • Referenties
    • Algemene voorwaarden
    • Privacybeleid CQB Beveiliging BV
  • Diensten en Producten
    • Mobiele surveillance
    • Objectbewaking
    • Alarmopvolging
    • Portier – en Receptiediensten
    • Collectieve beveiligingsprojecten
    • Sleutelbeheer – Sleutelkluis
  • Advies
  • Vacatures
  • Contact
  • Inlog medewerkers

Algemene voorwaarden

Home Over CQB Algemene voorwaarden

CQB Beveiliging BV - Algemene leveringsvoorwaarden

Download PDF versie
Algemeen:

Artikel 1

  1. Deze algemene voorwaarden van dienstverlening en uitvoering van werkzaamheden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, welke CQB Beveiliging (voorts aangeduid met CQB) sluit met betrekking tot het verrichten van diensten en het uitvoeren van werkzaamheden voor zijn opdrachtgever, hierna te noemen: de cliënt. Deze algemene voorwaarden zijn tevens van toepassing op alle stadia die aan het sluiten van een dergelijke overeenkomst voorafgaan en op de diensten en werkzaamheden die voor het sluiten daarvan door CQB zijn verricht.
  2. De eigen voorwaarden van de cliënt, welke hij van toepassing zou wensen te verklaren op de in lid 1 vermelde overeenkomsten en de aan het sluiten daarvan voorafgaande stadia, zijn niet van toepassing, tenzij CQB deze voorwaarden, geheel danwel gedeeltelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk heeft aanvaard.
  3. Indien met betrekking tot de te verlenen diensten meerdere overeenkomsten zijn gesloten, geldt de laatste in dagtekening.

Artikel 2

  1. Met het sluiten van een overeenkomst zoals hier bedoeld, verplicht CQB zich tot het verrichten van normale diensten van beveiliging en bewaking. Tot dergelijke normale dienstverlening behoort in ieder geval niet het breken van werkstakingen, het op enigerlei wijze betrokken raken bij politieke of daarmee gelijk te stellen geschillen, dan wel het betrokken raken bij geschillen tussen de cliënt en een of meer derden.
  2. CQB is gehouden haar diensten en werkzaamheden naar beste weten en kunnen te verrichten met inachtneming van de van overheidswege gestelde eisen voor particuliere beveiligingsorganisaties.

Artikel 3

De cliënt verplicht zich tot betaling van de tussen partijen overeengekomen prijs voor de in het voorgaande artikel vermelde diensten, de hieronder genoemde voorwaarden mede in acht genomen. Daarnaast verplicht de cliënt zich CQB op een goede wijze in de gelegenheid te stellen de overeengekomen diensten en werkzaamheden te verrichten. Daartoe behoort onder meer het verstrekken van voldoende informatie voor het bepalen van de noodzakelijke werkzaamheden.

Artikel 4

  1. Alle offertes van CQB verbinden slechts, indien deze schriftelijk zijn gedaan en door de cliënt schriftelijk zijn aanvaard. Door de cliënt gedane verzoeken tot het verrichten van diensten of uitvoeren van werkzaamheden, doen eerst een overeenkomst ontstaan, indien deze verzoeken door CQB schriftelijk zijn aanvaard.
  2. Indien en voor zover van deze algemene voorwaarden, dan wel de tussen CQB en cliënt gesloten overeenkomst, wordt afgeweken, dienen die afwijkingen uitdrukkelijk en schriftelijk te zijn overeengekomen. De bepalingen van deze algemene voorwaarden waarvan niet wordt afgeweken, blijven onverkort van toepassing.

Prijswijziging:
Artikel 5

Indien tijdens de duur van de door CQB met de cliënt gesloten overeenkomst kostprijsverhogende wijzigingen optreden ten gevolge van, onder meer, wijzigingen in de lonen en andere arbeidsvoorwaarden, toeslagen op de lonen, premieverhogingen voor de sociale wetten, verhoging van onkostenvergoedingen, alsmede kostprijsverhogingen door externe kosten, is CQB gerechtigd het met de cliënt overeengekomen tarief tussentijds te verhogen, zulks met inachtneming van de in dit verband door de overheid gestelde en nog te stellen regels. Deze bevoegdheid ontstaat eerst nadat drie maanden zijn verstreken sedert het tijdstip waarop CQB en de cliënt de overeenkomst hebben gesloten.

Betaling:
Artikel 6

  1. CQB is bevoegd aan het begin van de termijn, waarover moet worden betaald, haar factuur bij de cliënt in te dienen. In dat geval is de cliënt verplicht tot betaling binnen 30 dagen na factuurdatum. In alle andere gevallen is de cliënt verplicht tot betaling binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien binnen de vermelde termijnen geen betaling heeft plaatsgevonden, is de cliënt zonder nadere aanzegging of ingebrekestelling de wettelijke rente over het factuurbedrag verschuldigd, te rekenen vanaf 30, respectievelijk 14 dagen na factuurdatum. De cliënt wordt dan tevens de administratie- en innigskosten, daaronder begrepen de gerechts- en deurwaarderskosten, verschuldigd, welke steeds 15 % van de verschuldigde hoofdsom bedragen, tenzij de werkelijke kosten hoger zijn.
  2. De cliënt is niet gerechtigd enige korting of compensatie toe te passen op de door hem met CQB overeengekomen prijs.
  3. Indien cliënt in betalingsverzuim verkeert, is CQB gerechtigd tot onmiddellijke stopzetting of opschorting van werkzaamheden zonder voorafgaande berichtgeving.

Beëindiging en verlenging:
Artikel 7

  1. De overeenkomsten tussen de cliënt en CQB worden aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders wordt overeengekomen. Partijen zijn gerechtigd een overeenkomst voor onbepaalde tijd bij aangetekende brief op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
  2. Een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt na afloop van de overeengekomen periode geacht te zijn verlengd voor eenzelfde periode tenzij de overeenkomst uiterlijk drie maanden voor de datum van de afloop van de periode door de cliënt of CQB bij aangetekende brief is opgezegd. Een ontvangstbevestiging van de opzegging van de ontvangende partij kan of per brief of per e-mail ook als zodanig dienen.

Faillissement en surséance van betaling:
Artikel 8

Als ontbindende voorwaarde voor de tussen partijen gesloten overeenkomsten geldt de omstandigheid waarin één van beide partijen in staat van faillissement wordt verklaard, danwel (voorlopige) surséance van betaling verkrijgt. Als een van beide situaties zich bij de cliënt dreigt voor te doen, is CQB bevoegd zijn prestaties op te schorten.

Aansprakelijkheid:
Artikel 9

CQB is nimmer aansprakelijk voor schade welke bij de toegepaste wijze van werken niet te vermijden is, indien door of namens de cliënt geen schriftelijke bezwaren zijn geuit tegen deze wijze van werken, of indien door of namens de cliënt of door omstandigheden geëiste spoed tot deze wijze van werken dwingt.

 Artikel 10

  1. CQB is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig verrichten van de overeengekomen werkzaamheden indien zulks het gevolg is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan oorlog, staat van oorlog, staat van beleg, burgeroorlog, rebellie, revolutie, opstand, militaire of andere machtsovername en plundering in verband met deze omstandigheden, stakingen en andere arbeidsconflicten elders voor zover CQB daardoor in zijn dienstverlening wordt bemoeilijkt, kraakacties, ernstig belemmerende weersomstandigheden, defecten aan bewakingsauto’s, verkeersstoornissen en meer in het algemeen elke oorzaak die niet aan CQB kan worden toegerekend. Het voorgaande laat onverlet de verplichting van CQB zoveel mogelijk te proberen de overmachtsituatie te voorkomen en te vermijden.
  2. Indien sprake is van goederenvervoer over de weg, waarbij CQB als vervoerder optreedt, en waarop de Wet Overeenkomst Wegvervoer van toepassing is, geldt dat CQB niet aansprakelijk is voor schade ontstaan door een beschadiging, voorzover deze is veroorzaakt door een omstandigheid die een zorgvuldige vervoerder niet heeft kunnen vermijden en voorzover zulk een vervoerder de gevolgen daarvan niet heeft kunnen verhinderen.

Artikel 11

CQB is niet aansprakelijk voor schade indien de cliënt onvoldoende of onjuiste informatie heeft verstrekt op grond waarvan de door CQB te verrichten diensten of werkzaamheden zijn vastgesteld en uitgevoerd.

Artikel 12

CQB is niet aansprakelijk voor schade indien de cliënt niet binnen een week na het schadevoorval CQB per aangetekend schrijven aansprakelijk heeft gesteld en CQB, doordat de cliënt niet binnen genoemde termijn deze mededeling heeft gedaan, in zijn mogelijkheden is beperkt een onderzoek naar de schade en de oorzaken daarvan in te stellen.

Artikel 13

  1. CQB is slechts aansprakelijk voor schade van de cliënt die het gevolg is van grove onachtzaamheid of opzet bij het personeel of de leiding van CQB, indien en voor zover de grove onachtzaamheid of opzet door de cliënt wordt aangetoond.
  2. Onverminderd de eigen aansprakelijkheid van CQB zullen de werknemers van CQB jegens de cliënt niet persoonlijk aansprakelijk zijn terzake van schade veroorzaakt in de dienstbetrekking, tenzij het betreft opzettelijk of door grove schuld toegebrachte schade.

Artikel 14

  1. CQB is niet aansprakelijk voor bedrijfsschade.
  2. CQB is niet aansprakelijk voor gevolgschade.

Artikel 15

De cliënt verplicht zich ervoor zorg te dragen dat de arbeidsomstandigheden, waaronder werknemers van CQB de beveiligings- en bewakingsdiensten ten behoeve van de cliënt uitoefenen, voldoen aan de arbeidsomstandighedenwetgeving en aanverwante regelgeving. Cliënt is aansprakelijk voor alle schade, inclusief lichamelijk letsel, van werknemers van CQB, veroorzaakt door of ontstaan tijdens de uitoefening van de beveiligings- en bewakingsdiensten, en vrijwaart CQB voor alle aanspraken van werknemers van CQB dienaangaande.

Artikel 16

  1. De aansprakelijkheid van CQB is beperkt tot een bedrag van vijftigduizend euro per gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen met één en dezelfde oorzaak, met een maximum per cliënt van vijfhonderdduizend euro per jaar.
  2. Sleutels welke CQB ter hand worden gesteld door cliënt voor uitoefening van de overeengekomen werkzaamheden bergt CQB met grote zorgvuldigheid op. CQB kan ook een voorziening treffen bij cliënt op locatie waardoor de sleutels in/aan het pand nog veiliger worden opgeslagen, zodanig dat deze alleen legaal door CQB zijn te benaderen. CQB kan niet aansprakelijk gesteld worden voor gevolgschade en/of bedrijfsschade in geval van vermissing van sleutels.

Artikel 17

De cliënt vrijwaart CQB voor aanspraken van derden jegens CQB of zijn personeel, terzake van het verlies van of schade aan goederen ten aanzien waarvan CQB diensten of werkzaamheden dient te verrichten. Dit een en ander voor zover die aanspraken de hiervoor genoemde maxima zouden overschrijden.

Artikel 18

Indien personeel van CQB een strafbaar feit ontdekt, wordt dat aan de cliënt gerapporteerd. De beslissing tot het doen van aangifte terzake van dit strafbaar feit, wordt genomen door de cliënt. Die aangifte zal door het personeel van CQB alleen ten verzoeke van de cliënt en onder de verantwoordelijkheid van de cliënt worden gedaan. De cliënt vrijwaart CQB en zijn personeel voor alle aanspraken van derden, terzake van een dergelijke aangifte, ongeacht of CQB of zijn personeel met betrekking tot de aangifte enig verwijt valt te maken.

Overname personeel:
Artikel 19

De cliënt zal op geen enkele wijze invloed uitoefenen of doen uitoefenen op of medewerking verlenen of doen verlenen, in welke vorm dan ook, aan een personeelslid, dat voor CQB werkzaam is, om bij hem of derden in dienst te komen of rechtstreeks werkzaamheden voor hem of derden te verrichten, zulks onder verbeurte van een dadelijk opeisbare boete van elfduizend en vijfhonderd euro per overtreding.

Rechtskeuze, bevoegd rechter en klachtenprocedure:
Artikel 20

  1. Op de overeenkomsten tussen CQB en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de competente rechterlijke instantie.
  3. CQB Beveiliging BV is aangesloten bij de brancheorganisatie VEB, Vereniging van Erkende Beveiligingsbedrijven, en conformeert zich aan de daar geldende klachten- en/of beroepsprocedure

Privacyverklaring
Artikel 21

Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten inventariseren wij de gegevens van het te beveiligen object. Wij registreren geen persoonlijke gegevens, enkel e-mailadressen, postadressen en telefoonnummers.

Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van CQB of die van een derde partij, welke daartoe een overeenkomst met ons heeft gesloten.

Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Uit beveiligingsoogpunt kunnen wij vragen naar bovenvermelde gegevens teneinde vast te stellen of wij wijzigingen / opdrachten mogen uitvoeren.

Wij verzamelen geen cookie gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Onze website maakt dan ook geen gebruik van zogenaamde “cookies” (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De informatie wordt niet met derden gedeeld. In enkele gevallen kan de informatie intern gedeeld worden. Onze werknemers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren. Wij bieden contractanten de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt.

Wijziging voorwaarden:
Artikel 22

CQB heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen en deze nieuwe voorwaarden op bestaande overeenkomsten van toepassing te verklaren. Cliënt wordt hiervan schriftelijk in kennis gesteld. Indien cliënt de wijzigingen of aanvullingen niet wenst te accepteren, kan cliënt de overeenkomst binnen dertig dagen schriftelijk beëindigen.

  • Home
  • Over CQB
  • Diensten en Producten
  • Advies
  • Vacatures
  • Contact
  • Inlog medewerkers